.

11 augusti 2011

Vildvuxet!!

Jag är oändligt trött på att plocka sockerärtor!
De har tagit över hela landet och hur jag än skördar så är det dubbelt så många klara dagen efter!! Jag har jobbat 4 dagar nu och idag när jag kom hem fick jag nästan en chock.
Sockerärtor precis överallt!!
Det har regnat och varit riktigt kallt här i så jag har bara kurat ihop mej i soffan när jag kommit hem.
Det kan man INTE göra om man har en trädgård...
Det fortsätter lixom växa även om jag tagit höstlov...

Jag rev upp varenda stängel med ockerärtor och skördade allt för sista gången denna sommar. Gissa om det kändes skönt??!!


När vi hade 80-årskalaset för pappsen kom min systersons fru med en Tupperware grej till mej.
Hennes kommentar var obetalbar!
"Nu när du äntligen gått ut i köket ska du väl ha riktiga saker!"
Hahaha!
Jag är ju inte känd för att laga mat precis men då hade jag ju gjort mitt yttersta för pappa såklart.

Idag tog jag fram grejjimojjen som hackade upp alla förb.....e sockerärtor till en grötig massa.
Blandade detta med majonäs, vit balsamvinäger, lite chilli och honung.
Herremingud vad gott det blev!
Den röran skall vi ha till maten på lördag då världens bästa Lotten med man och barn kommer upp till oss från Skåne!

Kanske ska ta upp fler sockerärtor ur frysen och använda dem till nåt?
Frysen är ju full av sock..... ja ni fattar va?


När jag ändå var igång passade jag på att plocka lite rosenblad, luktärtor, lavendel och malva.
Gjorde lite badsalt som jag ska njuta av i höst och vinter.
Då ska jag ligga där i badet och minnas min underbara sommar!


På tal om besök...
I måndags var Nilles före detta flickvän här på besök ända från Dallas, Texas, USA.
Med sej hade hon sin man och en underbar liten dotter och en fantastisk tvål gjord av getmjölk.
Den doftar magiskt gott!
Runt om sitter det något slags ull som ska sitta kvar runtom när man använder den.
När tvålen sen är slut kan man pilla upp ullen och stoppa i en ny tvål om man vill.
Jag har inte råd att använda den!!
Får väl se om ett tag, kanske att den kan påminna mej om sommaren den med...

Har du någonsin träffat en familj för första gången och bara förälskat dej i dem?
Det gjorde jag med dessa 3 härliga människor!
Tyckte det var lite jobbigt när de åkte hem.
Kvällen bara flög iväg och jag som är lite folksygg njöt i fulla drag.

Vi blev bjudna till Dallas och vem vet?
Kanske jag skulle fundera på att fira min 50-årsdag där?
Men... hallå???
Det är ju flera år tills dess!!!!!!

;o)





2 kommentarer:

Fiffiga Systrar sa...

Vilka sockerärtor! :) Hittade hit av en slump.ska kika runt lite nu! ha det fint! / emelie

Pilly the girl :0) sa...

Men herregud Len...ska du behöva vänta sååååå länge innan du åker till Dallas...det är ju närmare 25 år kvar jue.
Pöss å kräm