.

7 mars 2010

Vilken energi!

Vilken skillnad det är!

I januari var jag näst intill beredd att ge upp för jag såg ingen ljusning och ingen lösning. Jag talade med Nille ofta om att det inte var någon idé längre...
Sen vände livet och resten vet vi ju...
Tänk att jag får vara lycklig igen. Jag har varit lycklig stundvis de senaste 9 åren men nu är jag det på alla områden. En god man, underbart hus, bra jobb och härliga vänner!
Stort grattis till mej!!

Jag har jobbat en vecka på nya jobbet och är lyrisk!
Tänk att det fanns ett ställe som detta?
Inget kan ersätta det vi hade på Paletten men det är som Paletten fast med 9 års annan erfarenhet i bagaget. Det känns lite konstigt men ändå helt rätt.

Jag har en helt annan energi och känner att det är roligt att fixa här hemma igen!
Igår putsade jag fönster (det var iskallt), dammade, dammsög, tvättade, strök, målade bord, bricka och fönsterbrädor och läste läxor. Idag har jag målat ett andra lager på försterbrädorna, sått physalis, purjolök och gula tomater. Jag har planterat om pelargonerna och gallrat penséerna. Nu ska jag bara blogga och sen läsa läxor igen. Härligt när man får så mycket gjort!

Nille håller på att sätta upp en duschhörna! ÄNTLIGEN!!


Jag börjar bli lite orolig för mina odlingsbäddar eller odlingslådor som de nog egentligen kallas. Där vi ska bygga dem är det fullt med snö och när det smälter kommer det antagligen bara att bli en enda geggamoja!
Jag har ju inte sått allt än men om inte snön försvinner snart så vi får börja mäta och bygga är jag rädd att det växer ifrån mej.

Ja ja... Idag har det varit +3 och jag har haft dörren öppen ut mot terassen. Katterna springer ut och in och myser och just nu ligger Dumle helt utslagen bredvid mej!



Nej nu måste jag läsa!! Jag ligger efter min planering... men vänta nu! Min presterare har ju semester och jag gör ju allt i ett helt annat tempo än innan. Jag hinner läsa det jag ska! NU ska här njutas!


4 kommentarer:

Tina sa...

Underbart! är allt jag har att säga :-)
*puss!*

larsniclas sa...

Jaha, då var vi bortglömda!!
"En god man, underbart hus, bra jobb och härliga vänner!"
Vi då????
//Humle&Dumle

Unknown sa...

Tänkte precis på din presterare ha ha. Det låter fantastiskt roligt att du kommit in i ett sådant härligt flow! Härliga bilder. Ser verkligen att det nu börjar smälta. Må gott

Hjortgården sa...

Så härligt att det vänt! :-)

Precis en sån duschhörna vill jag också ha!

Jag vågar inte logga om - men det är maud på Gårdsromatik!

Kram